W Woltersdorfie pod Berlinem nie spotkamy już klasycznych Goth T57 w ruchu liniowym. Historyczne zabytki zjechały do zajezdni i ustąpiły miejsca Moderusom Gamma dostarczonym przez Modertrans. Od początku marca obsługa linii nr 87 spoczywa już tylko na wagonach z Poznania.
W ostatnią sobotę, 1 marca, w podberlińskim Woltersdorfie miało miejsce oficjalne pożegnanie kultowych tramwajów Gotha T57, obsługujących linię tramwajową nr 87. W ramach uroczystości uruchomiono wszystkie sześć wagonów liniowych T57 o numerach 27, 28, 30, 31, 32, 33, które kursowały na całej trasie - od stacji kolejowej Rahnsdorf do krańcówki przy jeziorze Flakensee.
Tramwaje Gotha
zostały zastąpione przez Moderusy Gamma, dostarczone przez poznański Modertrans, które od 2 marca w pełni przejęły obsługę linii tramwajowej nr 87. W dniu roboczym do obsługi 5,6-kilometrowej trasy potrzeba trzech wagonów, natomiast w weekendy dwóch.
Spośród sześciu wspomnianych Goth trzy tramwaje o numerach nr 31, 32 oraz 33 mają trafić do głębokiej rezerwy przewoźnika, natomiast pozostałe zostaną sprzedane. Poza wspomnianą “szóstką” przewoźnik z Woltersdorfu posiada także zabytkową Gothę o numerze bocznym 29 oraz cztery inne zabytkowe wagony silnikowe. Ponadto na stanie spółki są także dwie doczepy do Goth oraz jedna doczepa KSW.
Przypomnijmy, że krótkie, dwukierunkowe Gammy dostarczone pod Berlin
są pierwszym zagranicznym zamówieniem zdobytym przez Modertrans. Pierwotnie Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn zamówił trzy tramwaje, natomiast w toku realizacji dostawy, zamawiający
zdecydował o realizacji opcji i zakupie czwartego tramwaju, który dotarł do Woltersdorfu w styczniu bieżącego roku. Gammy zadebiutowały na ikonicznej, częściowo leśnej trasie
kilka tygodni temu.